Aktuální polohu uživatelů zohledňujeme v upoutávkách a v našeptávači

Uživatelé mají nově možnost nastavit si svoji aktuální polohu. Nastavená poloha se bude zohledňovat v upoutávkách na Firmy.cz, ve kterých se budou vydávat firmy blízké k nastavené poloze. Aktuální poloha bude zohledněna také v našeptávači, kde se budou upřednostňovat fráze, které mají lokální platnost. Tuto funkčnost nyní testujeme na 15 % hledání.

Lokalizované upoutávky na Firmy.cz a Počasí

Původní implementace upoutávek na Firmy.cz a Počasí zohledňovala lokalitu pouze tehdy, pokud byla součástí dotazu (např. „restaurace praha“, „počasí beroun“). Pokud lokalita nebyla zadána, byly vydány výsledky pro celou Českou republiku. Uživatelé tak po zadání fráze bez geo složky (například „restaurace“, „stk“, „bankomaty air bank“) dostávali nejrůznější provozovny z různých částí České republiky. Nově budou v těchto případech dostávat takové provozovny, které jsou jim geograficky blízké.
V další fázi bychom rádi zohlednili aktuální polohu uživatelů v upoutávkách na Sreality, Kupi a Volnočasové aktivity. Lokalizovat přirozené výsledky vyhledávání nyní neuvažujeme.

Lokalizovaný našeptávač

Lokalizovali jsme rovněž našeptávač. Mnoho našeptávaných frází má pouze lokální platnost (např. „ikea ostrava“, „bankomat čsob praha nádražní“). Má proto smysl tento druh frází v našeptávači pozicovat na základě aktuální polohy uživatele. Pokud uživatel vepíše do searchboxu frázi „ikea“ a nachází se například ve Fulneku, má smysl mu v našeptávači upřednostnit frázi „ikea ostrava“. V případě, že se nachází například v Plzni, má smysl upřednostnit frázi „ikea zličín“.

Nastavení své aktuální polohy

Výchozím nastavením je hledání v celé České republice. Uživateli dáváme na výběr, zda svou polohu určí ručně výběrem na mapě, nebo zda umožní detekovat svou polohu automaticky. Tato možnost je výhodná zejména pro notebooky, tablety a mobilní telefony, které uživatele nosí často s sebou a neustálá manuální aktualizace by pro ně byla obtěžující.
Informace o aktuální poloze se následně ukládá na straně uživatele do cookies. Z toho vyplývají určitá omezení – pokud uživatel využívá více prohlížečů, případně více zařízení, je potřeba svou polohu nastavit ve všech zařízeních a prohlížečích.

Podrobný popis nastavení najdete v nápovědě.

Test na 15 % hledání

V současné době tuto funkčnost testujeme na 15 % hledání. Předpokládáme, že do 14 dní nasadíme tuto funkčnost všem uživatelům.
Pokud se vám v patičce zobrazí odkaz „Nastavení polohy“, jste zařazeni do testování lokalizace.  Bohužel nemáme k dispozici způsob, jak můžete tuto variantu zaručeně vydráždit. Zkuste zahledat ve více prohlížečích nebo zařízeních.

Pokud si všimnete nějakého nestandardního chování, dejte nám prosím vědět do diskuse pod článkem.

  • Stále stejný problém “Výchozím nastavením je hledání v celé České republice”. Proč není výchozím to nastavení, které sami označujete jako doporučené. Resp. tuším – protože si pod pojmem detekce polohy představujete čistě detekci podle GPS, kde uživatel musí dát extra souhlas v prohlížeči a otravuje jej vyskakovací okno atp. Nechápu, proč nevyužíváte jako výchozí svou detekci polohy, kterou máte už nějaký ten pátek v Skliku.
    A tu html5 geolokaci nepoužívat pak jako pokročilou variantu. Prostě imho nabízet jako výchozí počasí nebo firmy počasí a firmy na druhé straně republiky, když máte funkční systém, který dokáže v 80-90 % trefit alespoň město či kraj, to mi hlava nebere.
    Ale to už jsem s vámi párkrát diskutoval.

  • Jen tak dál chlapci, jde to pomalu ale jistě 🙂

  • jo až to bude fungovat tak super 🙂

  • Gratuloval bych s radostí tak před rokem, dnes už je to prioritou.

  • Snad to (po)běží, jak má.