Upravené snippety

Přepracovali jsme textové popisky výsleků vyhledávání.

Nasadili jsme další novinku, od základu přepracované generovaní úryvků dokumentů pro webovku s výsledky hledání.


…najdi pět rozdílů 🙂

Kdo nenašel, tak nové snippety jsou především:

  • nezpochybnitelně kratší
  • výrazně méně fragmentované – snažíme se použít ideálně celou větu obsahující hledanou frázi
  • vizuálně vzájemně férové – pokud je v textu „příliš mnoho“ slov kapitálkami, přepíšeme je malými písmeny

Dohromady by to pak mělo směřovat k větší přehlednosti a lepší orientaci ve výsledcích a rychlejšímu a snadnějšímu výběru dokumentu obsahově nejblíže hledanému.

  • [1]Tak co jsem koukal na mě známé výsledky, občas to bylo krapet horší než původně, ale jako celek to nevypadá špatně. Snad jen bych tam ještě kousek popisu přidal, zdá se mi to nyní poněkud moc krátké.

  • [2]Pokud je nadpis stránky tříslovný a match se najde tam, tak se zobrazí pouze tato tři slova… Což je možná až příliš velké zkrácení…

  • [3]Ač to možná neradi vidíte, líbí se mi provedení Googlu, který dává prioritu meta tagu Description, teprve pokud není nastaven, zobrazuje snippet. Tak je možné kontrolovat výstup ve výsledcích, pokud algoritmus zobrazuje stylisticky nebo obsahově nevhodný text.

  • [4]Martin Kup: No vida a to se mi zrovna na Google nelíbí. Kolikrát je tam text, který se pak na stránce nevyskytuje a ja navštívím takovou stránku zbytečně. Ideální je, pokud to odpovídá tomu co hledám. A jinak bych byl taky za zobrazení většinou kusu textu. Ideální by bylo, kdyby to šlo nastavit. Ale berte to jako názor pouhého uživatele… Milan Kryl: Možná by tady mohl být text začátku stránky. Nevím, opět názor pouhého uživatele..

  • Pavel

    [5]Přesně tak, zdá se mi vcelku logické, že se hledá pouze v textech, které uživatel na stránce skutečně uvidí. Jednak tím nedojde k matení a předejde se jednomu ze způsobů zneužívání.

  • [6]Jojo, jestli zobrazovat nebo nezobrazovat meta description je velké dilema. Hlavní pro a proti jste tu vyjmenovali. Zatím meta description nezobrazujeme, ale chtěli bychom ho nějak zapojit do popisků, protože občas na stránce není vůbec žádný text, a pak by meta description přišlo vhod. Asi největší obavu máme z toho, že tam lidi občas píšou nesmysly podobně jako do meta keywords, které jsou dnes pro vyhledávače absolutně nepoužitelné.

  • [7]Omlouváme se, nové snippety jsou ještě dočasně pozastavené kvůli technickému problému. Občas se budou zobrazovat ještě staré popisky. Plně nasazená nová verze by měla být ještě dneska….

  • Jakub

    [8]2Bredy: Tenhle argument by byl fajn pokud by vyhledávače řadili stránky podle toho co skutečně nabízí a ne jen podle textů. Příklad: Pokud hledám „MP3 zdarma“ a komerční prodejce MPtrojek se na to naoptimalizuje Seznam tuto stránku zobrazí a nový snippet robot vyplivne text podobný tomu co si autor shopu napsal do meta description (podobně nepravdivý takže výsledek +/- 0). Pokud se nepletu Google zobrazí stránku jen pokud obsahuje hledané slovo (:-)) a description zobrazí také jen pokud obsahuje hledané slovo (to je podobná ochrana jakou nyní aplikuje Seznam nevíc mi neodpírá dalšího sdělení potenciálnímu klientovi -titulek je někdy dot krátký). Kvalitu eshopů/článků zatím SE hodnotit nedokáží a s texty lze manipulovat až příliš snadno.

  • [9]@Bredy: To mi trochu nesedí, protože google zobrazuje meta description jen v případě, že se v tom popisku vyskytuje mnou hledané slovo, jinak zobrazí normální výtah ze stránky.

  • [10]Nejlepší řešení je IMHO zobrazovat meta description za podmínky, že obsahuje relevatní klíčové slovo/slova a tato slova jsou zároveň v textu stránky. Tím se předejte tomu, co psal 12.10.07 09:09:21 Bredy

  • Martin Kup

    [11]Ad Google: Google zobrazuje META DESC vždy, když je definováno – alespoň mně se tak Google chová, i když je klíčové slovo i v textu stránky. Osobně se domnívám, že je v tomto případě lepší zbytečně nenahrazovat lidskou inteligenci inteligencí umělou. Tzn. preferuji dát prioritu META DESC, když není, tak vytvořit Snippet. Je cílem každého tvůrce webů, aby si zajistil kvalitní META DESC – myslím, že jak na internetu roste konkurence, roste i kvalita popisků META DESC. A pokud se ho rozhodne podvrhnout, totéž může udělat s částí textu na stránce… Čili jako webdesignér preferuji možnost volby – udělat META DESC dobře nebo jej nechat prázdný a nechat to na algoritmu vyhledávače.

  • Martin Kup

    [12]Doplňuji: Tak Google skutečně zobrazuje META DESC, jen když obsahuje hledané slovo, máte pravdu.

  • Marty

    [13]Většinou se mi zobrazují pouze krátké úseky textu s hledanými slovy – nechutné. A nepřehledné – nic nevypovídá o obsahu stránky – webu. Přínosné je zobrazování textu z popisu webu (firmy.cz). Meta description by byl asi také vhodný zdroj informací o obsahu stránky, pokud obsahuje i text stráky hledaná slova.

  • [14]Text z firemního zápisu je zajímavý počin. Jen by mě zajímalo, zda je možné jej nezobrazovat např. nastavením vlastního DESC.

  • [15]Dobrý den, Text firemních zápisů je většinou hezky napsaný a zkontrolovaný. Problém je ale u stránek, které mají jen ten základní zápis zdarma, v tom případě už jsou snippety spíše kontraproduktivní. Suché, nezajímavé, vypadá to podle mě divně. Zkuste například hledat slovo „hračky“. Také se raději přimlouvám ke způsobu jakým to řeší Google. Přeji hezký den.

  • [16]Ok, díky za příspěvky, zkusíme to zvážit, abychom do snippetu meta description dostali pokud možno celé.

  • Adam

    [17]V nové verzi se často stává že při přechodu na další strany výsledků, typicky na 2 až čtvrtou se místo přechodu zobrazí, že seznam nic nenašel, přitom výsledků je třeba několik set tisíc… až po dalším potvrzení „hledat“ což ne každý udělá se výseldky zborazí, avšak většinou zase jen první strana, což nejenže dost uživatele obtěžuje ale hlavně mu znemožňuje zjistit výsledky od pořadí 10 a výše… Někde bude chyba… Zvláštní, že jste to za tak dlouho dobu testování neobjevili, já to objevil po 30 sekundách…

  • Martym

    [18]Tak to že by se mo odmítaly zobrazit výsledky vyhledávání na dalších stránkách se mi nestává, ale problém nastane pokud chci zobrazit výsledky nad 100. Na stránky 11, 12 atd se dá dostat pouze tlačítkem Další a v nabídce jsou vždy jen stránky 1 až 10. Pokud si pamatuji, tak se nad stránku 10 zobrazovala nabídka 11 až 20 podobně jak v googlu. Je téměř neřešítelné se dostat třeba na stránku 500 z x-nalezených. Tento problém pozoruji již asi 3 týdny.

  • Adam

    [19]Ad Martym – mně se to stává skro vždy po druhém až čtvrtém zastránování, pokud jde o přechod po desáté straně tak vždy po druhé tedy dvanácté straně to napíše, seznam nenalezl nic a při dalším potvrzení to vrátí na první stranu výsledků… Jinak seznam nikdy (tedy poslední rok co si pamatuji, dříve nevím) nezobrazoval posun stran po 10. straně (myslím to stránkování dole, ne výsledky) jako google, nevím proč, zdá se mi, že na to kolik času seznam věnuje „testování“, by mohl lépe testovat praktičnost použití než velikost „bobíka“ (nemyslím to špatně), zbytečně si tak sám škodí v image „technologické“ společnosti, kterou se snaží prezentovat, že je…

  • [20]Adam & Martym – to že na nějaké stránce vypadly výsledky byla chyba aplikace, teď už by se to rozhodně nemělo stávat. Jinak stránkování plánujeme upravit tak, aby bylo použitelné i dálší než 10. stránce.

  • [21]No změna k lepšímu. Tak teda Hurá, Jupí… nebo Yuhůů ? 🙂

  • [22]Upravené popisky vítám je to o dost lepší a u mnoha to dává lepší smysl než dřívě výběr nesmyslného textu. Jen se mi zdá že tento týden se indexuje o něco pomaleji.

  • Martym

    [23]Tento týden to neindexuje asi vůbec, z nových stránek mi nepřibylo vůbec nic. Dnes mi nereaguje ani přidáni stránek do fulltextu.

  • EJDO

    [24]Tak to také nechápu, poněvadž jsem tam měl jednu stránku přidanou, s indexací všech 3 podtsránek, tento týden najednou zmizela, řazení odkazů je také jiné, mnohé bez náhledu a když jsem tam hledal na x-té straně vyhledávání, jedna stránka autoservisu měla náhled pronostránky….

  • [25]Já bych měl jednu velkou prosbu. Proč se mi vůbec neindexují stránky http://www.4fitness.cz ? A netvoří náhledy? I kdž už jsem dávno a dávno psal na tech. podporu. Poslali mi http://fulltext.seznam.cz/ kam jsem všechny URL už před měsícem zadal. Snad před 3 jsem zadal home URL. A stále úplná nula..

  • [26]pokud mám zápis na firmy.cz provaze se popisek k fultexotvému… cetl jsem ze by to takto melo fungovat.

  • Sten

    [27]Filip: doména http://www.4fitness.cz má naindexovaných 350 stránek, většina jich byla přidána během října.

  • [28]dobrá práce, fakt je to přehlednější!

  • [29]Proč Seznam dává na SERP přednost zápisům z firmy.cz před úryvky z textu? Jaká je v tom logika? Relevantnější jsou přeci úryvky z textu stránky?

  • phantom

    [30]Takový menší TOP seo web: http://www.hamaka.huu.cz/ ve výsledcích (2.pozice): http://search.seznam.cz/?q=hamaka&sId=Oczu5i7mSTk1uUDYKjvm&source=top