Hledání Seznamu přichází s novým, odlehčeným designem

Chceme, aby uživatel u nás našel to, co hledá, za co nejkratší čas. Víme, že potřeby našich uživatelů se vyvíjejí a v našem uspěchaném životě hraje čas stále důležitější roli. Jednodušší a intuitivnější stránky pomáhají uživateli šetřit čas. A taková je i naše nová koncepce vzhledu hledacích služeb Seznamu.

Kolik najdete rozdílů? 🙂

staré zobrazení výsledkůnové zobrazení výsledků
Na obrázcích: Stará podoba hledání vs. nová podoba hledání

Mezi hlavní znaky nové koncepce patří:

  • maximální jednoduchost,
  • důraz na snadnou orientaci ve výpisu výsledků,
  • snadné přecházení mezi hledacími službami.

Těchto cílů dosahujeme pomocí:

  • vynechání prvků, které zbytečně odvádějí pozornost,
  • jednoduchým layoutem a kvalitní typografií,
  • použitím shodných navigačních a informačních prvků napříč vyhledávacími službami.

Novému vzhledu fulltextového hledání Seznamu předcházel upravený design služby Zboží.cz, který se nám již v praxi osvědčil. Uživatelé se na novém Zboží rychleji orientovali a trávili na výsledcích méně času.

Zároveň s úpravou fulltextového hledání přicházíme také s novým vzhledem hledání na encyklopedii a v obrázcích. Například na službě Obrázky.cz necháváme filtr s detailním nastavením hledání obrázků pevně ukotvený, což pomůže ušetřit čas a navíc i méně zkušeným uživatelům dáváme k dispozici praktické nástroje, které by jinak mohli přehlédnout.

Postupně bychom chtěli úpravy začít používat také na hledání v katalogu firem, mapách a slovnících. Uživatel, který bude přecházet mezi jednotlivými službami, dostane vždy shodné navigační a informační prvky, a snáze se zorientuje.

Vyzkoušejte si nové úpravy:
Fulltextové hledání
Obrázky.cz
Encyklopedie

  • Josef K.

    [1]Hmm, kdybyste radsi misto designu resili funkcnost:/ Uz vam to alespon indexuje?

  • Pavel

    [2]nerad bych nějak rýpal, ale také mi uchází proč 75% lidí přichází z Google a ze Seznamu jen 25% (poslední 2 týdny ještě o 5-10% méně tj jen 15-20%), když vyhledávací podíl je téměř shodný… a opravdu jsem si jistý, že kdo co hledá, tak tam skutečně nachází.

  • [3]V obrázkách se nepíše, správně je to v obrázcích.

  • [4]Tlačítko Vyhledat Seznamem nemá nastavený kurzor ručičku.

  • PR

    [5]Pavle, ten rozdíl třeba bude realita v poměru hledání. Zatímco Google bojuje se spamem, Seznam s grafikou – co myslíte že uživatelé ocení více?

  • Radek

    [6]Pavel> ono jsou to stránky od stránek. Mně třeba chodí 2/3 lidí ze seznamu a 1/3 z google. Každopádně je zajímavé sledovat trend za poslední rok: Zatímco hledanost na seznamu stoupla jen o 20%, hledanost na google o celých 160%.

  • Pavel

    [7]Radek> určitě má jiné složení uživatelů google a seznam, takže i ta hledanost může být tím způsobena, navíc uživatelé seznamu nemusí tolik používat hledání jako ti na google, protože proč by jinak na google chodili (pomineme-li malou část, která to ma jako rozcestník). Spíše je zajímavý náhlý pokles před 2 týdny až do teď, prostě najednou strmý úbytek, přitom mě seznam hodnotí 90/100 a pokud něco hledám, opravdu často to najdu na svých stránkách (chodím přes google), takže nevím, proč mě najednou seznam vystrkuje, asi jeho algoritmus utrpěl nejakou ztrátu. Snad se to doladí, aby odkazy přes vyhledávání byly relevantní. Miluju farmy typu seznam-firem.cz (doména je smyšlená), která pouze nabízí vykradený obsah a je na 3. pozici 😀

  • Lukáš

    [8]No, osobně ten nový vzhled se mi moc nelíbí. Starý je mnohem více přívětivější.

  • Michal

    [9]Design pěkný, nefunguje tabelátor na tlačítko, neobjeví se pacička. V odkazech výběru služby bych dal toto pořadí (i přestože Firmy mají vyšší návštěvnost než Zbozi) : Internet|Zboží|Firmy|Mapy|Slovník|Více Lištu výběru služby na stránkách výsledků vyhledávání bych přesunul těsně nad výsledky vyhledávání. Ještě by to chtělo zpoužitelnit našeptávač , doplnit longtail, protože ze stávající nabídky si člověk nevybere. Našeptávač v roce 2008 byl použitelnější než v roce 2011. Našeptávač při psaní přeskakuje a tím do vyhledávacího pole vkládá dotazy, které nechci. …a samozřejme potřebujeme rychlého robota, abychom dostávali relevantní aktuální výsledky s platnými odkazy.

  • Michal

    [10]To co je hlavní problém seznamu je tempo indexování a aktualizace indexovaných stránek. I když je k dispozici soubor sitemap, Seznam ho z nějakého důvodu moc nepoužívá. Nemluvě o tom, že člověk provede změnu na indexované straně a google tuto změnu odhalí v řádech hodin a seznamu to trvá v řádech týdnů. To jak výsledek vypadá není až tak podstatné, to podstatné je obsah. To že kopírujete vizuální část ovládání googlu je fajn, ale lidi vám to nepřivede, je potřeba kopírovat také ten výkon.

  • Many

    [11]Chybí realtime vyhledávání, pomalé, chyby… Achjo. Google 4ever.

  • Sam

    [12]Změna vzhledu je možná také potřebný krok, ale řekl bych že důležitější je trošku ustálit vyhledávání ( na seznamu se 3* za rok razantňě mění pozice ) což není vůbec dobré jak pro ty co weby dělají – tak i pro uživatele – jsme zvyklej že když zadám nějaké slo – tak třeba vím že na první stránce najdu stránku u které si sice nepamatuji název, ale chci ji navštívit, najednou boom a stránka na kterou chodím roky tam není ani na dalších stránkách. Tak jdu na google a tam ji samozřejmě najdu stále na stené pozici. O reindexaci stránek robota ani nemluvím, změním titl již jednou zaindexované stránky – přidám ji ručně znovu pro uspíšení a měsíc mám stejně ve vyhledávači starý title. nemluvě o divné změně v chování vyhládávače nedávno, který nás připravil o polovinu návštěv ( nejsme žádní patičkáři. ) Jediné co jsem se dozvěděl z podpory fulltextu že byla nějaká změna ve vyhledávání… ale žádná oficiální informace není 🙁

  • Tonda Novák

    [13]Seznam s každou novinkou něco, co funguje zhorší. Dalším příkladem výpis výsledků je vyhledávání 🙂 Jupí, už se těším až to podřezávání větve dokonají 😉

  • [14]Pěkné, určitě krok dopředu.

  • Honza

    [15]ocenuju novy look, je svezi a prehledny, jen tak dal!

  • Stefan

    [16]Podla mna je to horsie a len sa to snazi viac podobat google …

  • [17]Velká gratulace, už se dějou věci pro lidi…

  • Ondras

    [18]Zmena vzhledu se mi celkem libi, ale vysledky na nektere dotazy bidny, viz. maso 😉 http://search.seznam.cz/?q=maso&sId=jACgdMGZwFi1cMawQ_cB&sourceid=top&thru=

  • Kodl

    [19]No maso je fakt maso a bohužel to není jen u tohoto slova. Fulltext je super zaneřáděný 🙁

  • [20]Tak přesně kvůli týhle změně už nebudu na Seznamu vyhledávat, odsazení výsledků a zbytek bez hranic.. to chybělo 😀 vyvolává to dojem že došlo k chybě při načítání designu.

  • Dexter

    [21]General> vyvolává to dojem že došlo k chybě při načítání designu. – presne receno, vcera jsem 5x refreshoval stranku v domění že jsem snad offline…

  • [22]Já myslím, že se změnilo je odsazení pak nějaké kraviny. Jako vrchní blbost považuji moderní tlačítko – tyhle tlačítka jsou všude a nejsou moc hezký :/.

  • Clouds

    [23]Sice mi grafika neříká pane, ale nebylo by lepší to „vyčnívající“ log zarovnat s náhledama? Buď ho dát nad vyhledávací formulář nebo ho jen posunout a formulář zúžit.

  • [24]Mě se nové úpravy líbí. Myslím, že je to zase kousek krok dopředu. Co se týče výsledků hledání, tak si také nemohu stěžovat. Myslím si, že odvádíte dobrou práci!

  • V. Hlobil

    [25]Dobrý den, měl bych dotaz jak si seznam poradí s definicí kódování stránky meta tagem <meta charset=“UTF-8″> … vím, že v nápovědě je popsán pouze starší meta tag s http-equiv, ale nápověda může být neaktualizovaná. Děkuji předem za odpověď.

  • [26]Zdravim, dobrý článek. Co se týče vzhledu, tak podle mně to docela prospělo, ale stejně Seznam i se svou současnou dominantní pozicí jen těžko oddálí převálcování Googlem, jak už tu bylo psáno, ten růst je ohromnej.

  • Petr

    [27]Mám 27 palcový monitor a neskutečně mě irituje, že mám stránku s výsledky na levé polovině monitoru. Bylo by možné vycentrovat výsledky? Když už se inspirujete Googlem, tak pořádně!

  • petrox

    [28][25] Robot si s rozpoznáním kódování přes <meta charset=“UTF-8″> poradí.

  • [29]Líbí se mi, že se něco snažíte změnit, ale možná bych to chtěl změnit spíše fungování, než design. Možná by bylo dobré se podívat na statistiky, které ukazují, jak váš boj, ve kterém pro vás z pro mě nepochopitelného důvodu hraje prim design, dost brutálně Seznam prohrává. Ale podívejte se raději na nějaké cizí statistiky. Ty vaše jsou mnohdy zkreslené až o tisíce procent. (viz příklad zde: http://www.werb.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=307 ) a není se proto čemu divit, že vám díky vašemu zkreslenému pohledu na realitu připadá nový design důležitější, než samotné fungování vyhledávání.

  • [30]Mě se to líbí a držím Vám palce! Jak všichni poukazují – Google vs. Seznam je souboj Davida s Goliášem a myslím, že lidi ze Seznamu mají být na co pyšní! Můžeme být sakra šťastní, že mají uživatelé možnost volby mezi dvěma kvalitními vyhledávacími službami. Například Slováci jsou v tomto smyslu úplní chudáci – mají Google a už nic. To mi přijde velmi smutné … 🙁

  • [31]Odlehčený vzhled vypadá modernějc, líbí se mi. Chci se zeptat, kouká fulltext seznamu do whois kdo je majitelem webů? Zohlednuje to nějak?

  • rimi

    [32]Mi se na googlu libi, ze se da rozpoznat, co je zaplaceny vysledek. Vim, ze seznam prodava pozice a proto jej vyuzivam jen coby katalog firem

  • kýbl

    [33]rimi: To je u Seznamu taky poznat; je to označené jako „Reklama Sklik“ a je to i barevně odlišné.

  • Desperát

    [34]Bohužel ani tato fíčura vás asi nezachrání. Rozdíl v používání fulltextu Seznamu a Google je už pod 10% (8.5%). Tímto tempem bude Google a Seznam na stejné úrovni asi do 5 měsíců. http://www.toplist.cz/stat/?a=graph&type=4&lang=&year=&visitor_country_code=&server_country_code=

  • [35]Může se podívat někdo ze seznamu rychle na web http://www.vune-parfemu.cz je první na seznamu slovo parfémy, používá linkfarmy Přehled linkfarem psané na jeho jméno naleznete: http://forum.lupa.cz/index.php?topic=885.0

  • Lider

    [36]No ty jsi roztomilý práskač AntiBivoji 😀 Na kterém mistě seš ty?

  • me

    [37]Dobrý den. Zajímalo by mě, co mám špatně na webu http://www.najdi-akci.cz. Je to asi měsíc nebo déle, co téměř celý web vypadl z výsledků vyhledávání. Do té doby byly návštěvy ze Seznamu častější než z Google. Aktuálně (za minulý týden) to je 72% návštěv z Google, 15% Seznam. Seznam jakoby umřel. Nové stránky se nezaindexují, staré jsou neaktuální. Dělám něco špatně já nebo Seznam? Díky za případnou reakci.

  • [38]Mohl by mi, prosím, někdo ze Seznamu říci, proč se mi web propadl na KW stěhování z 1. stránky (zde dlouhodoběji)SERP dál než na 1.000 pozici? Na jiný KW jen mírný propad pokud vůbec.Dle site:….zaindexováno 350stránek(na google 808)? Na webu v posledním týdnu žádná změna, před 2 týdny přidána nová page. Dík.

  • Michal

    [39]Reakce ze seznamu se nedostane. Chtějí si asi vykopat velkou díru a do ní spadnout, jelikož to teď dělají. Neindexuje, pozice mění jak se jim chce. Co na to říct. Vždycky jsem seznamu fandil, ale po tom co předvádí…

  • DanJ

    [40]Pánové ze Seznamu nás chtějí donutit investovat do reklamy (Sklik), aby z toho vytěžili maximum. Nicméně já jsem se zařekl, že za to, jak si Seznam hraje s výsledky vyhledávání, ode mne už neuvidí ani korunu. Raději jsem se zaměřil na alternativní zdroje návštěvnosti a teď již nejsme na výsledcích Seznamu tolik závislí, takže i momentální propad návštěvnosti ze Seznamu nás neohrozí.

  • mr. Q

    [41]Stejně vás vyklepne Hejl 😛

  • Jan
  • Kodl

    [43]Co se zase dneska událo s výsledky to je už vážně k neuvěření. Můžete si maximálně tak nasypat popel na hlavu. Se divím, že vám ješte chodí výplata za to co poslední dobou předvádíte.

  • DJ

    [44]Seznam je naprosto marný, každý den se dívám na výsledky vyhledávání a nestačím se divit, jaká je tam rošáda. Proč jsou výsledky na Googlu stabilní a na Seznamu ne? Kluci ze Seznamu budou tak dlouho s výsledky manipulovat, aby z toho vytřískali co nejvíce, až je Google převálcuje a pak bude pozdě bycha honiti.

  • Michal

    [45]Bohužel musím souhlasit. za 1. na prvních místech jsou weby, které nejsou ani optimalizované, za 2 výsledky jsou každou hodinu jinak, za 3 indexování je tak marně pomalé, že se mi chce brečet.

  • neználek

    [46]mě zase není jasné, proč robot z http://www.obrazky.cz obrázky z webů prostě nemá v databázi.Komunikace žádná,změna také ne, víc než rok nic z našeho webu není k dispozici. Co se načetlo v začátcích a pak už nic…………dlouho nic není a zřejmě ani nebude…………k čemu to pak celé je ?

  • [47]To vám muselo dát opravdu hodně práce.

  • [48]Občas mi vypadává grafika záhlaví, na různých PC, není tam nějaké omezení pro některé prohlížeče?