Širší náhledy stránek a Rychlé odkazy

Výsledky vyhledávání budou nově obsahovat mnohem širší náhledy stránek. Pro homepage webů budeme zobrazovat rychlé odkazy vedoucí na důležité podstránky webu. Tyto novinky budeme nasazovat postupně v průběhu celého týdne.

Širší náhledy stránek

Pro výsledky vyhledávání budeme zobrazovat náhledy stránek o šířce 160px. Původní šířka vydávaných náhledů byla 100px, nově jsou o více jako polovinu širší. Pro focení náhledů jsme také rozšířili okno prohlížeče ze 700px na 1024px. Náhledy tak přesněji odrážejí podobu stránky, na kterou se uživatel po prokliku dostane.

Rychlé odkazy

Nejrelevantnější přirozené výsledky, které vydáme pro navigační dotazy, budeme nově rozšiřovat o rychlé odkazy. Jedná se o takové odkazy, které jsou uvedeny na homepage daného webu a odkazují na dokumenty ze stejné L2 domény. Dokumenty umístěné na doménách nižších řádů nezohledňujeme. Vydáváme nejvýše šest rychlých odkazů, a to takové, které jsou pro uživatele nejvíce přínosné. Popisky rychlých odkazů přebíráme z homepage daného webu a nijak je nemodifikujeme.

Pro přirozené výsledky s rychlými odkazy zobrazujeme také výrazně vyšší náhledy stránek. Maximální výška náhledů je 220px.

Maticová podoba vyhledávání

Drobně jsme upravili také vzhled maticového rozložení výsledků vyhledávání – inzeráty skliku jsou označeny stejným způsobem, jako na lineárním rozložení výsledků; dále obsahuje jednodušší způsob přepínání mezi lineární a maticovou verzí; všechna zařízení obsahují tři sloupce výsledků. Frontend maticové podby vyhledávání jsme plně přepsali – nyní se jedná o html verzi. Původně byla maticová podoba vyhledávání napsána plně pomocí javascriptu.

Maticovou podobu vyhledávání nabízíme již pouze jako alternativu k lineárnímu řazení výsledků. Je určena zejména pro uživatelé tabletů, ale mohou jí nadále využívat také uživatelé desktopů. Na mobilních telefonech nabízíme již pouze lineární podobu vyhledávání.

Dejte nám vědět

Pokud budete mít dotazy nebo připomínky k libovolnému z témat, dejte nám vědět prostřednictvím diskuse pod článkem.

Aktualizace článku. Široké náhledy a Rychlé odkazy vydáváme od 7.3.2014 10:00 všem uživatelům.

  • Konečně se budou screeny responzivních webů zobrazovat tak jak mají, když bude screenováno 1024px :o)

  • Michal Illich

    Změny pěkné, ale ono „1024px, což je v současnosti nejčetnější šířka rozlišení obrazovky uživatelů“ je pěkný nesmysl (nebo jsou uživatelé Seznamu technicky velmi zaostalí, čemuž se mi nechce věřit). Vizte statistiky http://rankings.cz/en/rankings/screen-resolutions.html – šířka 1024 je až na pátém místě, jinak žebříčku vévodí podstatně širší displeje.

    • Za mne nešťastná formulace, ale jinak ok. Přece jenom pořád se weby dělají převážně na tu šířku 1000 px+-.

    • Roman Dušek

      Děkuji za poznámku, máte pravdu, špatně jsem to formuloval.

      Rozlišení se šířkou 1024px používá pouze 11,7 % uživatelů hledání. Je to třetí nejběžnější šířka, více zastoupené jsou šířky 1366px a 1280px.

    • Dobrý den, domnívám se, že že spíše důležitější „nejoblíbenější“ šířka layoutu webu mezi designéry :-).

  • Dobrý den,
    mám dotaz – dle čeho se budou sitelink vypisovat – budou brána v potaz strukturovaná data dle schema.org? Půjde ovlivnit vypisování sitelinků, alespoň do té míry jak je tomu v GWT, kde je možné odstranit nežádoucí sitelinky?

    • Nebo se budou nějak upřednostňovat odkazy z horizontálního menu?

    • Roman Dušek

      Budeme vypisovat nejvýznamnější odkazy pro uživatele, které jsou na homepage. Je to tedy nezávislé na technologii a umístění, i když k tomu budeme moci přihlédnout.

      Na ovlivňování sitelinků nyní nenabízíme žádný nástroj.

  • Díky – už bylo na čase, nemyslíte? 🙂

  • Hermit

    Nemelo by se spise resit to, jaky je viewport, misto rozliseni obrazovky? Jinak je to samozrejme zmena k lepsimu.

    A muzu se zeptat, vyuziva seznam jeste link rel=“previewimage“, dlouho jsem zadny takovy vysledek nevidel viz http://napoveda.seznam.cz/cz/hlavni-obrazek.html

    • Roman Dušek

      Hlavní obrázek ze stránky nyní primárně využíváme pro zpravodajské upoutávky, které vydáváme v SERPu. Dále je využíváme pro site hledání a pro hledání v encyklopedii. Detekce hlavních obrázků ze stránky nám nefunguje úplně dobře pro nezpravodajské weby – chtěli bychom se na to více zaměřit.

      • Hermit

        A muzeme vedet o jake typy webu by se melo jednat? Osobne si umim predstavit eshopy, blogy/magaziny, …

  • Také by mě zajímalo jaká bude možnost ovlivnit vypisované rychlé odkazy…Mimochodem nepočítáte u Skliku s rozšířením o podstránky jako to má Adwords?

    • Roman Dušek

      Rychlé odkazy nyní pouštíme výhradně pro přirozené výsledky. Pro sklik se v nejbližší době neuvažuje o jejich spuštění. Více informací u sklik guru @JirkaCh

  • Neplánujete nějaký nástoroj pro webmastery jak ma třeba google webmaster tool?….aspoň s nějakými základnimi funkcemi?

    • Roman Dušek

      V současné době to neuvažujeme.

  • idp

    Dobrý den, zajímalo by mne, podle čeho se rozhodne u jakého webu odkazy na podstránky zobrazeny budou a u jakého ne. Díky za odpověď

    • Roman Dušek

      Dobrý den, rychlé odkazy vydáváme pouze pokud uživatel zadal navigační dotaz. Vydáváme je pro nejlepší přirozený výsledek, který je nejvíce relevantní k dotazu.

  • Vojtěch Briestenský

    Bylo by možné pro tento web udělat rychlé odkazy na stránky Ceník bez materiálu, Ceník s materiálem a Galerie ?? V případě vyhledávání je klíčovým slovem sadrokartony liberec, sadrokartony liberecký kraj, http://www.sadrokartony.mzf.cz

  • Tento vzhled se mi líbí více! Krok správným směrem…

  • Dobrý den. Potřeboval bych konzultovat jednu věc okolo vašeho screenshotovače a fulltextbotu – máme podezření, že způsobují dvojnásobný nárůst zátěže serveru oproti běžné uživatelské zátěži – a to na webu, kam chodí 40 tis lidí denně. Vycházíme z analýzy acceslogu vs. vývoj zátěže v icinga. Jsou tam vidět zřetelné, periodické změny v zátěži s tím, že v období zvýšené zátěže jsou v accesslogu na prvních příčkách vaše IP adresy (77.75.73.11, 77.75.77.174). Naopak v období s poklesem zátěže tyto IP adresy z accesslogu zmizí (resp. requesty z nich…). Samozřejmě je to především problém optimalizace našich stránek, ale na druhou stranu nám přišlo fér, vám dát vědět. Jiné crawlery tak agresivní nejsou.

  • Rozumím tomu dobře, že maticová podoba byla tedy finálně zamítnuta jako hlavní layout a bude dále v budoucnu jen jako alternativa?