Nová verze přepisu dotazu

V příštích dnech budeme nasazovat novou verzi našich vyhledávacích algoritmů. Drobné změny pouštíme každou chvíli, ale tahle bude větší. Tentokrát měníme interní způsob přepisu dotazu.

Pro naše hledající uživatele by změna neměla být nijak zásadně patrná. Stále platí, že naše algoritmy se snaží do výsledků dávat co nejrelevantnější výsledky. Z našich interních měření vyplývá, že nová verze dosahuje stejné kvality řazení výsledků.

Naopak ti, kdo pravidelně sledují pozici svých stránek na různé dotazy, změnu pravděpodobně zaregistrují. Přepis dotazu do strojově uchopitelné formy stojí totiž na začátku procesu hledání, a tak má na výpočet pořadí výrazný vliv. Porovnáním obou verzí nám medián změny výsledků vyšel kolem 28 procent. To lze přibližně interpretovat tak, že se po nasazení změn mezi deseti výsledky na první stránce objeví tři jiné. Ze zkušenosti očekáváme, že se více změn objeví v komerčních dotazech, protože ty jsou konkurenčnější a každá větší změna algoritmů v nich udělá vítr.

Přepis dotazu měníme kvůli tomu, abychom ho mohli do budoucna rozvíjet, a tím vyhledávání dále zlepšovat. Například tak, že k jednomu dotazu poskytneme odpovědi, které zahrnují více různých významů dotazu. Dosavadní verze přepisu dotazu byla na limitu svých možností.

Jako přepis dotazu označujeme soustavu algoritmů, která dotaz zadaný uživatelem upraví do formy, se kterou umí pracovat vyhledávač procházející index. Během přepisu dotazu se například provádí oháčkování, skloňování slov, expanze zkratek a zapojuje se mnoho dalších modulů. Tyto moduly sice necháváme stejné, ale měníme formát jejich komunikace a následné procházení indexu. Interně tuto změnu označujeme jako „grafy a varianty“.

  • Budú zmeny podobné ako pri nedávnej zmene FTX, ktorú ste po krátkom čase vrátili späť?

  • MK

    Takže při zadání Omega nabídne hodinky i mastné kyseliny na první straně?

  • Tomas

    Super zprava, pevne doufam ze se po dvou mesicich vratej ty „vypadnuty“ stranky.

  • Lukas

    Taky doufám v návrat „vypadnutých“ stránek, které zmizeli z ničeho nic, ze dne na den a podle podpory je prý vše v pořádku.

  • Tom

    Tak snad to bude změna k lepšímu! 🙂

  • Pevně věřím, že se nebude opakovat pátek 13 (červen) a výsledky budou dávat smysl. :o)

  • Yuhů

    Jde v podstatě o stejnou věc, kterou jsme nasadili už 13. června. Ale našli jsme si tam nějaké podivné věci, tak jsme na tom ještě zapracovali.

  • Chtěl jsem se zeptat, zda S-rank přidělujete občas i ručně, třeba S-rank 6 a výše, protože někdy se mi nezdá, že by měl web nějaké extra odkazy, ale má vysokou návštěvnost a najedou S-rank 6, takže to zavání ručním zásahem. Což je samozřejmě dobře, ale jen se ptám zda to také děláte 🙂

  • Yuhů

    S-rank ručně nepřidělujeme. Navíc teď chystáme změnu výpočtu S-ranku, který se zobrazuje v lištičce, aby lépe odpovídal současné důležitosti stránky v našem indexu, takže stará pozorování jeho vývoje přestanou být užitečná.

  • Pro příklad uvádím kw a adresu webu s divnejma/ztracenejma pozicema, myslim že podobnejch stránek by se našlo více. KW „dálniční známky“ a web http://www.tolls.eu/cs. Web z konkurence obsahově nejhodnotnější, na Google do 5 místa a u vás na Seznamu na nějakém 50. místě „jiná“ podstránka. Jestli je to nějaký anti-spam algoritmus tak prosím, ale myslim že by web na zmíněné kw měl být někde vepředějc. Tak aspoň pro informaci…

  • Yuhů

    Díky za příklad stránky http://www.tolls.eu/cs . Její nenalezení úplně nesouvisí s tím, co výše popisujeme. Spíše to spočívá v tom, že se konkrétně na této adrese úplně moc hodnotného obsahu nevyskytuje. Obsah je spíše na podstránkách a jejich kvalita se nám blbě propaguje na hlavní stránku. I proto se našla podstránka místo hlavní. Mrknem na to.

  • Moc děkuji za vyjádření. Zkusim promyslet rozšíření obsahu na hlavní stránce…

  • Dobrý den,

    dnes je to dobrá divočina 🙂 Chci se zeptat, kdy se výsledky ustálí?
    Náš segment je spodní prádlo a to co momentálně skáče na první straně na tento výraz není opravdu v pořádku ve vztahu k hledajícím. Například tyto weby, které mají toto zboží jen jako doplněk:
    http://www.hubatacernoska.cz/cz/katalog/spodni-pradlo.html
    http://www.darecky.cz/spodni-pradlo.html

    Na první straně chybí speciálky jako Astratex, atd. Naše pozice z cca 2.pozice před 14 dny na v lepším případě 31 nebo taky nedohledatelnou nepovažuji za OK.

    Věřím, že pozice nejsou konečné a ještě se na tom pracuje. Hezký den

  • FX

    Jak dlouho to bude trvat nez se to ustali? Mozna byste na tom jeste meli zapracovat, treba do leta 2015 🙂

  • Ivan

    Za mě výsledky nic moc. Možná by to chtělo vydat nějakej anti-kw-spam update…

  • Yuhů

    Kdy se výsledky ustálí? To je víc dotazů v jednom. V tuto chvíli (středa podvečer) už je stejná verze v obou serverovnách a keše už budou taky obnovené, takže z hlediska serverů by to ustálené býti mělo. Pár dnů až týdnů se budou dopočítávat nějaké méně důležité signály, takže ještě posuny budou. Koncem týdne bude taky velký build indexu, ale to je klasika, to je každou chvíli. Indexace se měnila jenom málo, ale i v tom jsou nějaké změny. No ale hlavní je, že jsme tuhle verzi nasadili proto, abychom mohli provádět změny další.

    Za příklad dotazu o spodním prádle děkuju.

  • Jejda, jestli toto bude finální verze, tak opravdu problém.

    Za nás na výraz spodní prádlo nedohledatelní. Na výraz například erotické prádlo jsme na na 4.straně s odkazem na kategorie erotická hra místo této stránky: http://www.luxusnipradlo.cz/eroticke-pradlo/

    Dále např. „sportovní podprsenka“ – seznam vždy našel tuto kategorii: http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-podprsenky/ a nyní ukazuje tuto: http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-podprsenky-anita/

    Atd. 🙁

  • Ivan

    Mrkněte kdyžtak taky na „nebankovní půjčky“. Vim že je tam veliká konkurence, ale první web je imho kw spam (pujcitsi.cz) a ten poslední (euro-uver.cz) vůbec nevim jak se tam dostal. Držim palce ať se to podaří dát dohromady.

  • dysm.

    Pozice vem čert, to se vždycky časem ustálí ;). Mě spíš trápí předhazování nerelevantních podstránek místo hlavní stránky webu na obecné dotazy. Např. dotaz „hry pro dívky“ na 2. straně je web barbiny.cz/hry-pro-divky/6, čili podstránka stránkování. Imho je relevantní hlavní stránka webu a ne 6. strana výpisu. Týká se to více webů (nejen mých;)).

  • Stejný případ jako kolega nade mnou. V nejednom případů se vytratili z vyhledávání hlavní stránky webů a předskočili je ne už tak relevantní podstránky (napr. nejaka strankovaci stranka) stejného webu. Snad toto není finálí verze, držím palce s doladěním těchto divností.

  • Jan

    mrknete na slovo třeba parfémy, jsem mimo tento obor, a o relevanci polemizovat nebudu, jen me tam prekvapil web http://www.parfemy.info, poradi se asi opravu dava za keyword v domene 😀

  • Mar

    Teď tu bude každý dávat svou konkurenci k přezkoumání. 🙂

  • Jsem zvědavý, co z toho vzejde.

  • Jsem zvědavý, co z toho vzejde

  • Marek

    Z mého pohledu spíše zklamání, např. hudební nástroje – co je na prvních třech webech za obsahovou kvalitu?? No hlavně, že máte v TOP10 annonci a firmy.cz – taky obsahově velmi kvalitní… A weby jako http://www.kytary.cz či http://www.cmias.cz zcela zmizely z první stránky… Přičemž v prvním případě mi přijde obsah stejný jako u těch, co tam jsou nyní a v druhém případě, tam obsah je…

  • Marek

    Ještě http://hudebni-obchod.cz/nastroje/mapa-stranek.htm to je taky skvěle vybraná odpovídající stránka z celého webu na dotaz „hudební nástroje“ 🙂 Prosím, abyste tento dotaz prověřili, ty výsledky obecně nejsou moc odpovídající…

  • Hruza!!
    Hledat: dárkové poukazy
    Shop http://www.darkovepoukazy.cz To vubec nenajde! Hlavne ze to najde weby co maji stranku dárkové poukazy na 159 podstrance 🙁

  • Ano poslední dva dny je to velká divočina ve výsledcích … na dotazy se dostávající stránky typu XY-ntá stránkování … vodovodni-baterie/201&page=6 pred weby, ktere to maji jako hlavni kategorii a dlouhodobe se tam umistovali.

  • Alois

    Fakt se tady bavím jak tu všichni brečíte :D, ja to pochopil uz dávano, všichni seo analytici si rvou vlasy a neberou klientům telefony, odkazy z patiček spřestali fungovat, co a podobný nepořádek?, konečně seznam začal vracel relevantní výsledky ke stránce a ne podle toho kolik si někdo koupil odkazů, to proč jste propadli má nějaký důvod!!!, Seznamáci vám neřeknou jaký, protože to sami neví, ví to jen ten algoritmus který to zařídil. Takže pokud máte hoooooooodně dobrý kontakt tak je poproste at vam pridají nějaký plusový bod.

  • Ještě přidám kw „překladač“, na druhym místě Seznam podhazuje SK verzi…

  • další Tomáš

    Za nás super, snad všechno drží a něco se snad i zlepšilo. Mám správný dojem, že podstránky jsou na tom nově o něco lépe?

    Když už tu každý dává něco na prověřování, zajímalo, jestli je správně výborný výsledek webu taxiplzen.cz na „taxi plzeň“, který je podle všeho díky 1. title, 2. KW v url, 3. registraci ve firmách. Jinak si neumim vysvětlit, proč je to tam narvaný na začátku, když web to prakticky nemá. (Nicméně to nejspíš není aktuálníma změnama, ale tak trochu jsem doufal, že by s tím něco udělaly, ale frajer holt odolal…)

  • Jack

    z této domény: http://www.centrummobilnichdomu.cz/ byl obsah přesunut na wood-con.cz a přesměrováno 301. Bylo to v září 2013. Na klíčové slovo mobilní domy stále vyjíždí stará doména. Podpora na Seznamu říkala, že je vše ok. Tedy ať zkusíme poslední možnost dát na starou doménu 404 nebo 410. No a výsledek stále stejný.
    Tedy ne stejný – stará doména poskočila na kw mobilní domy o jednu stránku dopředu 🙂

    • solamyl

      Zdravim,
      status kód 410/404 bych v tomto případě velmi nedoporučoval. Sice tím dosáhnete že se rychle zbavíte „centrummobilnichdomu.cz“, ale také tím přijde o všechny odkazy které na centrummobilníchdomu ukazovaly. To mi přijde jako větší problém.

      Doporučoval bych nechat tam redirect 301 a ještě chvíli počkat. Zrovna nedávno jsme dělali určitá vylepšení, aby se při přesunu domény rychleji ve výsledcích změnil název na nový. V některých případech se nám stávalo, že tam starý název byl přítomen ještě dlouho, což se zřejmě stalo i v tomto případě 🙁

  • Yuhů

    Jack: Z centrummobilnichdomu.cz nevede žádné přesměrování. Na klíčové slovo mobilní domy nic z této domény nevyjíždí. Byla tam parkovaná doména, teď je tam 410 gone. Asi tedy nevím, čemu říkáte „stará doména“.

    Pokud jde o různá komerční klíčová slova, tak děkuji za příklady. Některé z nich známe, např. parfemy.info, ale ruční zásahy tam dělat nehodláme, čekáme, až si sednou výpočty některých signálů. V případě nebankovních půjček osobně pokládám za pochybné úplně všechno, takže tento dotaz nemá moc smysl řešit, bez velmi expertních znalostí z trhu, které nemáme. Přeházení výsledků na dotaz „dárkové poukazy“ mě z podobných důvodů taky moc netrápí. Že se ve výsledcích objevují šesté výpisy stránkování, mě naopak nepříjemně překvapuje, kouknu na to. Ono je možné, že se na takových stránkách náhodně koncentrují zajímavé informace, ale souhlasím, že bychom je tam mít spíše neměli.

    Potvrzuji pozorování dalšího Tomáše, že jsou na tom podstránky jaksi o něco lépe. Ale to se ještě může změnit. Nejsem si vědom žádné funkčnosti, kterou bychom tam přidávali a která by měla podstránky jakkoli preferovat. Je možné, že máme v trénovacích množinách příliš mnoho konkrétních dotazů, takže se algoritmy naučily, že je lepší preferovat podstránky (podstránky jsou na konkrétní a přesnější dotazy lepší výsledek než hlavní stránka). Mrknem na to.

    Ještě krátká reakce na Aloise. Občas se opravdu stává, že některý náš algoritmus zařídí něco, čemu sami přesně nerozumíme. Plusové body ale přidávat nemůžeme, i kdybychom chtěli, protože jsme celé hledání navrhli tak, aby to z principu nešlo. „Hodně dobrý kontakt“ tedy s plusovými body nepomůže.

  • Roman Vranka

    Po zadaní ,,Tvorba webu Opava ,, se ve vysledcich hledani objevi web Slezsko tvorby VYROBA VANOČNÍCH OZDOB,, a podobnych kravin jako na ctvrte straně hodinky.cz jsem objevil mraky. Snad si to sedne, ale zákazníkum říkám hledejte na seznamu protoze ten je tady doma a ma lepe zmapovane mistni zvyky pod… Mam obavy ze brzo budu vypadat jako hlupak…

  • Markéta

    Za SEO optimalizaci budeme každou chvíli vyhazovat nové a nové peníze, jakmile se na Seznamu ve Fulltextu změní nějaké algoritmy a zpřehází se pracně vybudované pozice?

    • jirka f s

      Odpověděla jste si sama – pokud se Vám přeházely pozice tak moc, že Vás to ve velkém ovlivní ve Vašem podnikání, pak jste dosavadní peníze investované do „SEO“ skutečně vyhodila… Doporučuji změnit agenturu / seo konzultanta 😉

  • Alois

    Např. dotaz „koberce breno“, je zajimavé že koberce-breno-eshop.cz eshop na prodej kusových koberců od Brena je až na 10 straně, před změnou byl na 3-4 pozci, což je docela výrazný propad a na tento dotaz, je web kvalitní dle mého názoru, a uživatel by ho určitě očekával že ho uvidí na předních pozicích, už potom fakt nevím co by se uživateli mělo jinak zobrazit

    • james.pond

      Tak na výraz „koberce breno“ je hned na prvním místě doména, kterou člověk hledá po zadání daného KW.

      Mě spíš zaráží výsledky na prvních pozicích, kde se při kliknutí na odkaz dostanu na již zrušená web. Jako by se to bralo ze staré databáze.

      • Alois

        Netvrdím, že má být první, ale 10 strana no nevím, min do 5 místa by měl být určitě.

  • Marcel

    Klíčové slovo „odtahová služba“, druhá pozice web odtah-cermak.cz s téměř neviditelnými nadpisy ve tvaru klíčového slova a přídomku. Čím si zasloužil 6. místo tento web: odtahliberec.cz? Nebo tento odtahauta.cz na 18. místě? Tak snad si to časem zase nějak sedne.

  • Přeji pěkný den,

    procházel jsem výsledky webů o které se staráme (vcelku velký vzorek různých frází) a zdá se mi že nově klade seznam neskutečně velkou váhu na klíčové slovo v URL adrese.

    Budete s tím prosím něco dělat a nebo je třeba nesmyslně vytvářet podstrany i když by z logiky věci měl být uživatel přiveden na úvodku webu?

    díky

  • Roman Vranka

    NEMYSLITE ze na prvnich místech vyhledávání a to klidne bez ohledu v jakem pořadí by se měly zobrazovat weby se shodne vyplněnýmy klíčovýmy slovy? A ne ze v textu je podobna věta ale web naprosto od věci.
    V tuto chvili Seznam neumi vyhledat weby se zhodně vyplněnymy klíčovými slovy s požadavkem v hledání.

  • Vojta

    Velmi „zajímavé“ jsou i výsledky na „cestovní kancelář“ http://search.seznam.cz/?q=cestovn%C3%AD+kancel%C3%A1%C5%99&sourceid=szn-HP – hlavní cestovní kanceláře tam vůbec nejsou, naopak jsou tam low quality weby, odkazovníky a podstránky, dokonce i něco z firmy.cz. Obecně – jak psal někdo nahoře – touto aktualizací to moc nevypadá, že by Seznam „znal“ český trh lépe než google.

    Obecně musím souhlasit s wenisonem – klicova slova v URL nesmi tak moc platit! Kdybych mel tedy posuzovat jako uzivatel i jako SEAR, tato aktualizace zatim nevypada moc prospesne z hlediska relevance vysledku, ale pockam si na ten dobeh ostatnich signalu.

  • FX

    Vojta: staci to porovnat s googlem: https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cestovni%20kancelar&safe=off,

    Seznam si sam kope hrob…

    **Pro naše hledající uživatele by změna neměla být nijak zásadně patrná**

    co k tomu rict? 😀 alibismus

  • Zdravim, uplné jsme vypadli na kw pánske košile, nechapu proc, může to nékdo omrknout?

  • ota

    Web : http://www.plysove-hracky-eshop.cz/ Na plyšové hračky pokles z 1 pozice na 36 pozici. Držím palce Seznamáci, ale něco je špatně. Před náma jsou weby s podstránkama, které mají minimum klíčových slov, některé dokonce žádné. Nevede na ně jediný odkaz a jsou nezajímavé na hledanou frázi. Prostě o ničem. Děkuji za případné vyjádření od Yuhů. Přeji pevné nervy všem co tvrdě pracují na svých webech..

  • Mně taky staré weby popojely nahoru, nové spadly o několik stran dozadu. Zvláštní 🙂

  • To je tedy skutečně sešup. Několik měsíců máme náš eshop http://www.krmiva-pucalka.cz na první stránce na slovo granule pro psy a nyní jsme spadli na 10. a nyní až 14.stránku. Říkáte, že se to už měnit moc nebude. Znamená to tedy, že podle nové přepisu už to takto zůstane a naše stránka se posune jen trochu?

  • jirka f s

    Mates: Koukám na Váš web a Vaše zpětné odkazy, a nemáte žádný odkaz (nebo naprosté minimum), který by vedl na Váš web (dokonce snad i deeplink do sekce Granule pro psy) s textem obsahující slovo „granule“. Jak tedy chcete být jinde, než na 10. stránce? Ve Vašem konkurenčním prostředí očividně interní linky nestačí. Ostatně i Google Vás vede na 5.stránce, tedy nejedná se o žádnou chybu ale konečně o správný výpočet relevance.

  • jirka f s

    david: Čemu se divíte, když Vaše zpětné odkazy jsou nakoupené a k tomu všemu ještě z Webtrhu 🙂 Seznam konečně začal hodnotit kvalitu zpětných odkazů! Tedy alespoň to tak vypadá, možná by Yuhů k tomu řekl více? A všichni, kdo je nakoupili na Webtrhu na to teď doplatili.

  • jirka f s

    Přeci jen mi to nedá se nezeptat p. Janovského přímo – je možné, že opravdu teď Seznam hodnotí více kvalitu zpětných odkazů? Protože všechno tomu nasvědčuje. Resp. že jim již teď nepřikládá takovou váhu jako předtím ? Tedy něco vzdáleně podobného jako Penguin 2.0 u Googlu ? Chápu, že se jedná nejspíš o citlivou informaci. Tak uvidíme, jestli Yuhů odpoví, budu čekat a doufat 🙂 Protože by to bylo, no,…, super 🙂 Opravdu, ne ironicky 🙂

  • Alois

    kw: moderní boty , 3 pozice moderniboty.cz/
    „super relevance“, toto by chtělo trochu dotáhnout ať se toto nestává

  • Michal

    Dobrý den.
    Mám dotaz na seznam co bude zajimat asi vice lidi.
    Před cca 3 měsíci nam spadnul u par stranek Srank na 0. Z niceho nic. A ted propad ve vyhledávaní Da se někde zjistit důvod? Možná jsme na něj i přišli, dá se to ověřit? CO udělat proto aby stránka opět dostala Srank pokud se případné chyby opraví? Děkuji.

  • Jeník

    Podle mě se tedy nový algoritmus nepovedl, všichni se to tady bojí říci na plná ústa, ale jestli je toto finální verze, tak je to tedy opravdu tragédie. Všichni neustále dokola vykládají, jak je nejdůležitější kvalita stránek, logické texty, hodnotný obsah, rychlost. Ale poslední změnou algoritmu se ukázalo, že je to prostě jenom zbožné přání. Podívejte se na výsledky výrazu „dámské hodinky“. Heureka na 20. pozici a na první stránce třeba toto? http://brasnicky.cz/cool-hodinky/damske-hodinky
    Nevím tedy, jestli bych se já osobně radši dostal na brasnicky.cz nebo na Heureku.

    Podívejte se, kde stojí na daný výraz třeba http://www.delux.cz – mají natočených stovky videí s vlastní videosekcí, fotí si vlastní fotky hodinek, mají originální popisky a jsou zapadlí někde na třetí stránce. Ano, sortiment nemají tak široký jako eshopy, které nemají vlastní skladové zásoby a jen si tahají feed od větších eshopů, ale jinak si fakt nedokážu představit u takového eshopu hodnotnější obsah. Neříkám, že mají být výš, ale nemělo by se tvrdit, že nejdůležitější je obsah, protože Seznam jej očividně není schopen kompetentně zhodnotit.
    Přijde mi, jako byste svým novým algoritmem nutili firmy psát tuny nesmyslných článků, tagovat na každém kroku a vytvářet spoustu duplicitních kategorií se stejným obsahem, aby potom všichni doufali, že se Seznam něčeho z toho chytne a ukáže to v SERPU. Promiňte mi prosím tu upřímnost, většinou se tady k ničemu nevyjadřuji, ale toto se podle mě opravdu nepovedlo.

    • Desmond

      Souhlasím s Vámi, pane Jeník.

      Nový algoritmus se snaží získat kvalitnější výsledky, ale dělá paradoxně přesný opak. Fuj!

  • Alois

    jenik: ja vam odpovim

    1/ Pokud jste jeste nepochopil tak pokud nemáte KW v URL tak máte smůlu na 1 stranu se u konkurencnich nedostanete, Seznam odsunul na nevím kterou duležitost zpetne odkazy a dal vetsi vahu na URL, protoze nejsou jinak schopni zlikvidovat patičky a podobný neporadek ktery se v oblasti SEO rozmohl. Pred zmenou jeste nejak paticky fungovali ted uz ne a mam z toho radost (konečně se asi podařilo toto vyřešit) vim webech ktere se totalne propadli 😀

    2/ „dámské a pánské hodinky“ to je kw na které jsou vytvářené zpětné odkazy, a na toto se zobrazujete na 1mistě, vaše chyba v SEO,měl jste dělat odkazy na „damske hodinky“ a „pánské hodinky“ a toto nesmerovat na HP ale do jednotlivych podadresaru, a vezte ze budete na prvni strane pokud vas obsah je originalni a zajimavy nejakym zpusobem pro vyhledavac

  • Utrápený

    Ahoj,
    Já se prosím chci zeptat proč mi vypadl 9 let starý opečovávaný web z vyhledávání a jeho pozice obsadili sračky s kw za lomítkem.
    Prodejte fultext bingu nebo googlu a netrapte lidi s pokusama.

  • Desmond

    Chápu potřebu Seznamu přiblížit se alespoň vzdáleně Googlu, který je v mnoha ohledech chytřejší, a oceňuji snahu programátorů Seznam vylepšit, ale nový algo je úplný bordel. Že dříve výsledky dávaly alespoň nějaký smysl, to jo, ale teď Seznam upřednostňuje weby, které nejen nejsou kvalitní, ale naopak působí velmi strojeným a „SEO“ dojmem. Za mě říkám této aktualizaci NE!

  • Petr Marcol

    Přátelé, Vy jste to ještě nepochopili? Seznam dělá vše pro to aby se jim zvýšil obrat za SKLIK. 🙂

    • Energy

      Velký SOUHLAS!

  • Marek

    Souhlasím s Marcolem, vidím v tom leda to, že chtějí, aby inzerenti více investovali do Skliku a lidé více klikali. Vždyť současně se změnou vyhledávání řeší zobrazení výsledků a to hlavně v podobě, aby co nejlépe „skryli“ placené reklamy…

    Nemyslím, že by to bylo u Seznamu o kvalitě odkazů, nebo dokonce o kvalitě obsahu, bohužel.

  • Museli jste se asi vážně sfetovat když jste delali tuto upravu.

  • Zajímavý upgrade. Přes 50%! KW vypadlo z první strany a pozice jsou 21+, některé dokonce úplně. 😀 Web s historií, troufám si říct kvalitním obsahem, bez praSEO technik… Viva la Sklik 😛

  • Tom

    Chápu frustraci, nicméně, pokud budete nadále takto urážet, tak ničemu nepomůžete. Buďte konstruktivní a pište fráze, na které seznam hází očividně špatné výsledky. Prosím.

  • Martin

    Na dotaz dámské prádlo máte podstránku webu astratex.cz na cca 40 místě. Tak nevím, jestli to je záměr, protože tak hluboko myslím nepatří

  • VM

    Zdravím,
    mám dotaz jak je to u zadávání dotazu s diakritikou a bez ní, dám příklad kws originální darky vs originální dárky. Rozdíl v jednom písmenku, na první dotaz je eshop originalnidarky.cz na první pozici, u druhého dotazu se nachází na 7. straně a ve výsledcích se zobrazuje (nerelevantní) kategorie.

    Nechápu jak může tak malý rozdíl v keywordu způsobit takhle rozdílné výsledky.

    VM

  • Petr Marcol

    Přátelé Seznam se vehementně snaží dostat na Slovenský trh, a proto dělá a ještě bude dělat několik změn. Bohužel pro většinu z nás tady, ne moc pozitivních. Vyzkoušejte si vyhledat své dotazy na Seznam.sk, budete překvapeni co vše nenajdete. 🙂