Posílení významu kvality stránek

V pondělí 17. 10. 2016 jsme nasadili aktualizaci vyhledávacího algoritmu, kterou interně nazýváme Page Quality. Cílem aktualizace je více zohledňovat kvalitu webů a stránek při řazení výsledků a tím dosáhnout vyšší spokojenosti uživatelů.

Kvalita a relevance jsou dvě nejdůležitější složky, které ovlivňují pořadí výsledků v SERPu. Relevance vyjadřuje to, jak odpovídá stránka zadanému dotazu, kvalita se posuzuje bez ohledu na dotaz. Význam kvality je nyní vyšší, než tomu bylo dříve.

Nárůst průměrné kvality dokumentů v SERPu o 9 %

V následujícím grafu jsou zobrazeny průměrné kvality dokumentů na jednotlivých pozicích v SERPu. Pokud spočteme průměrnou kvalitu přes celý SERP před a po aktualizaci, dojdeme k tomu, že došlo k nárůstu kvality o 8,94 %.

 

Sloupce vyjadřují průměrnou kvalitu výsledků na jednotlivých pozicích v SERPu.

Graf: Nárůst průměrné kvality dokumentů na jednotlivých pozicích v SERPu

 Dopady

  • u 16,4 % dotazů došlo ke změně na první pozici
  • u více než 50 % dotazů došlo ke změně na prvních třech pozicích

Co ovlivňuje kvalitu

  • stránka dobře plní svůj účel
  • obsah je snadno dosažitelný a přehledně organizovaný
  • obsah je originální
  • obsah je odborný a důvěryhodný; je zřejmé, kdo ho vytvořil
  • lze zjistit, kdo web provozuje; je možné ho kontaktovat
  • web má dobrou pověst

V čem se liší Page Quality od Jalapeño

Jalapeño se soustředilo na identifikaci a ponižování spamu a přeoptimalizovaných stránek (keyword stuffing). Page Quality ovlivňuje i SERPy, kde žádný spam není. V nich se snaží upřednostnit stránky, které dosahují nejvyšší kvality, před stránkami s kvalitou nižší.

  • LinkiCZ

    Splňuje podmínku “je možné ho kontaktovat” i kontaktní formulář?

    • Na danou otázku není obecná odpověď ano/ne. Zatímco u stránky, která např. zajišťuje přihlášení do internetového bankovnictví, bude kontaktní formulář vnímán (uživatelem) spíše jako nedostatečná možnost komunikace s provozovatelem (zde je očekávána možnost kontaktu přes zákaznickou linku atp.), u nějakého blogísku bude tato možnost dostatečná. Většinu zmíněných hledisek je třeba vnímat s ohledem na typ stránky a webu.

      • LinkiCZ

        Díky, myslel jsem si to, ale je lepší to mít #000000 na #FFFFFF.

  • Pingback: Posílení významu kvality stránek (Page Quality) - Informace o změnách ve vyhledávačích()

  • Marek Murín

    Rozumný krok, ktorý je pro-uživateľský. Chválim. 🙂

    S tým kontaktom je to trefa do čierneho. Neustále sa mi deje, že nie je kontakt uvedený na webe ani žiaden formulár, čo je čistý fail podľa mňa. Iba mobil/pevná linka je málo. Sranda, zaujímalo by ma ako sa rieši “dobrá povesť”. 🙂

    • Při stanovování page quality využíváme signály, které s pověstí korelují. Příkladem takového signálu může být trust rank. Samotný signál, který by se jmenoval “míra dobré pověsti”, k dispozici bohužel nemáme :-).

  • Pingback: Vše o EET pro e-shopy, aktualizace Seznamáckého algoritmu a další novinky - SEO novinky – Marek Hnátek()

  • martin carda

    Skoda ze není moznost zjistit duvody propadu, vsechny body co jsou vypsane v textu splnuji, vzdy jsem byl na prelomu prvni/druhe stranky, na googlu jsem prumerne na 8 pozici, takze urcitou kvalitu to musi mit, a najednou jsem propadl na seznamu na 4stranku, nevim zda je vse ok?:-) konkretne se jedna o apartman-cardovi.cz/ubytovani-dolni-morava na frázi “ubytování dolní morava”

    • Skutečně pohyby jednotlivých stránek a webů zde analyzovat nechceme a nemůžeme. Jedná se o dost konkurenční dotaz: i malé změny mohou vést k velkým změnám v pozicích výsledků.

      • martin carda

        nevim zda jsem to poslal nekam k reseni, ale zase jsem ok, tady je to vazne jako na houpacce:-)

  • Pingback: Seznam’s New Search Algorithm Update – Page Quality - GFluence()

  • Pingback: Historie a trend affiliate katalogů na rok 2017 | MilanPichlik.cz()