Vyhledávání v novém kabátě

Jaro je tu, a my se pustili do velkého úklidu. Výsledkem je čistší, přehlednější a rychlejší vyhledávání. Ode dneška si ho můžete vyzkoušet i vy. Stojí za ním velký kus práce – od návrhu po testování uplynulo mnoho týdnů.

Naše cíle byly:
1. Přehlednější a rychlejší práce s výsledky.
2. Vylepšený vzhled na mobilních zařízeních.
3. Příprava půdy pro novinky, které do budoucna plánujeme.

Nový vzhled jste pomáhali tvořit i vy
Měli jsme jasnou představu, čeho chceme dosáhnout, ale existovalo více cest, kudy se vydat. Celou zimu jsme proto zasvětili testování – povídali si s vámi, měřili reakční dobu a laborovali s oční kamerou. Někteří z vás si možná vyzkoušeli nové vzhledy prostřednictvím našeho A/B testování. Nakonec se jako nejrychlejší a nejpřehlednější ukázal právě vzhled, který teď vidíte před sebou.

Klademe důraz na mobily a tablety
Dalším cílem byla rychlost a použitelnost na mobilních zařízeních. Zobrazení webových stránek a informací je teď přehlednější a ovládací prvky jsme „nafoukli“, aby se na ně dalo lépe klepnout. Některé upoutávky se nově rolují do strany a šetří tak místo na displejích. Tím ale nekončíme.

První kroky směrem do budoucna
Uvědomujeme si, že lidé jsou stále v pohybu a chtějí specifické informace „tady a teď“. Provedené změny nám je umožní do mobilního vyhledávání postupně doplňovat a výrazně ho tím posílit.

Mnohem rychleji se chystáme posouvat i desktopové hledání. Můžete se těšit například na vylepšené popisky u výsledků zboží nebo videí a map. Každá informace bude mít své místo a my se na chvíli budeme moci soustředit zase na obsah a odpovědi.

Pořadí výsledků jsme touto úpravou nezměnili. Z testů vyplynulo, že změna podoby výsledků nemá výraznější vliv na množství ani rozložení kliků u placených výsledků Sklik.

Držte nám palce, letos máme velké plány. A právě začínáme!

  • Lukáš Hartmann

    No já nevím, náhledy byly vypovídající, favicona neříká vůbec nic. Co zobrazujete v případě, že ji web nemá? Může to případně zhoršit hodnocení stránky?

  • Ota

    Bez náhledů je to opravdu děs. Neznám nikoho, komu by se to líbilo. Zjednodušovalo to hledání a pamatovat si své oblíbené weby. Doufám, že to seznamákům dojde a udělají nápravu.. Aspoň v to doufám.

  • practica

    Jak jsem psala už v diskusi o novém e-mailu, je to hnus. Nacpou mi něco, o co nestojím a co nefunguje tak dobře jako dříve. Kde jsou náhledy? Jděte se s novým vyhledáváním opravdu vycpat, vy chytráci. Vytváříte aplikace pro nás, uživatele, nebo pro sebe?

  • Tomáš

    Poprvé co jsem přišel na ten nový vzhled, tak naprosto nepřehledné, nemohl jsem nic najít. Nemohu se zbavit dojmu, že seznam.cz jde cestou, jak nejvíce propagovat weby, které dávají peníze do vyhledávání, zboží.cz a dále. Čím víc, tak tím lépe pro seznam.cz. Smutné.

  • Jana

    Je to spíše změna k horšímu. Vyhledávaní hrůza. Nikdy jsem neplánovala přejít na Google, ale teď mi nic jiného nezbylo. Na prvních místech skoro nikdy nenacházím relevantní výsledky. To, že některé weby se při vyhledání určitého dotazu zobrazí 8x po sobě je taky hrůza. Předešlé vyhledávání se mi líbilo hlavně kvůli náhledu obrázku na levé straně. Teď je to stejné jako na Googlu, s tím rozdílem, že na Googlu najdu aspoň to, co potřebuji. Přechod uživatelů ze Seznamu na Google jste tímto urychlili o 20 let. Je to škoda.

    • Jan Gancarčík

      Přechod na google neodkládejte. Vyhledávač od seznamu má své nejlepší za sebou již tak 15 let. Přeju si, aby ho lidé přestali používat, protože věřím, že seznam.cz závažně brzdí internetovou vzdělanost u méně zkušených uživatelů. Nerelevantní výsledky, duplicitní vyhledávání (jak píšete), k tomu navrch tuna reklam a nevhodné UX. V česku si lidé zvykli na seznam tolik, že mnoho z nich řekne „internet je k ničemu, tam se stejně nedá nic najít“ (ano, takových jsem slyšel mnoho). A přitom tím myslí seznam.cz vyhledávač. Neuvěřitelně se pak diví, když jim člověk doporučí google, jak je vyhledávání snadné.

  • Ota

    Pro Janu: Noo jasně, že to Seznam dělá pro sebe a ne pro lidi. Je to
    nepřehledné a bez náhledů mrtvé. Jde jen o prachy. A to je vždy cesta do pekel
    . Všichni postupně prchnou na Google. Kdo chce moc, nakonec nemá nic. Řazení v
    serpu také o ničem. Na prvních místech vidím weby, které téměř nemají nic
    společného s dotazem. Věřím, že to někomu dojde a bude zlepšení. Seznamáci
    spojte hlavy dohromady a neberte si příklad ze strejdy Skrblíka. Prachy nejsou
    vše!!!!

  • Pingback: Marketingový Hlídač 3/17 - SEO specialista Marek Hnátek()

  • Honza Vala
  • Jan Novák

    Dobrý den, má smysl kvůli novému vzhledu dělat nějaký speciální favicon, zrovna můj není příliš výrazný https://www.bylinkovo.cz/ díky moc

    • adminft

      Dobrý den, rozhodnutí o změně favicony je pouze na Vás. Pokud Vám současné zobrazení vyhovuje není třeba měnit.

  • trinoo

    Dobrý den, faviconu jsem nasadil na klientův web http://www.akumulace-energie.cz už před cca 2 měsíci, ale stále je u jeho webu (jako jediného ve výsledcích hledání) místo favicony tečka. Poradíte, co dělám špatně. Všechny požadavky na faviconu, které jsem našel ve vaší nápovědě, splňuji….